2014. szeptember 14., vasárnap

One bright yellow dress doesn't bring sunshine

Few months ago my friend, Anett was seducing me to the English Medieval Festival at Herstmonceaux Castle, so I had a big challenge, to find the *perfect* dress. Finally I chose a mid14th century French dress, first I wanted in different colour, but when I saw HSF Yellow Challenge, I changed my mind, and carry on with a bright yellow.
Original picture/ Eredeti kép

Unfortunately, the only day, when everybody could go, was raining all day, but not just drizzled, it was raining heavily. We try to ignore it, but after 2 hours our dress was completely wet, so we gave it up, and packed back and went to home.
I'm 100 percent sure, this festival is AMAZING, when at least the weather is dry, so let's try next year as well :)








Here is the details of my dress:

Medieval selfie - unmissable/ Kihagyhatatlan pózolós kép


What the item is: Medieval dress

The Challenge: #17 Yellow

Fabric: yellow cotton, red and black linen and white cotton muslin

Pattern: My own

 Year: 1440

Notions: red cotton lace, yellow embroidery thread


How historically accurate is it?: Exept the linen fabric, the rest aren't accurate, there isn't any visible machine sewings. Eyelets are handmade. I did the pattern after originals, so I say my dress is 60% accurate.

Hours to complete:
Approx 1 month, I worked on 2 hours avarge per day.


First worn: England's Medieval Festival


Total cost: Approx. £50


****

Néhány hónapja Anett elcsábított egy középkori témájú fesztiválra, így becsúszott egy kisebb project a csillagruha mellé. Sokáig kutattam milyen ruhában tudnám is magam elképzelni, végül egy 14. századi darabra esett a választásom. Alapvetően nem sárgát akartam, csak akkor láttam meg a HSF felhívását, hogy az ehavi feladat amivel nevezni lehet éppen a sárga szín, szóval gondoltam miért ne :)

Maga a fesztivál nagyon klassz lenne, ha nem zuhogott volna az eső. Próbáltuk természetesnek venni, hiszen ez mégiscsak Anglia, de ez még az itteni esős időhöz képest is sok volt. Hősiesen maradtunk pár órát, aztán visszavonulót fújtunk és hazamentünk. De nem adtuk fel! Jövőre elmegyük újra, hátha szerencsével járunk, mert egy napsárga ruha sajnos nem csalogatta elő a napot sajnos.


Try to enjoy ourselves / Azért próbáltuk jól érezni magunkat

A ruha anyaga nem korhű, sávolykötéses pamutvászonból készült, egyedül a len alsóruha és öv mondható korhűnek és a szabás, illetve nincs látható gépi varrás, a lukakat is én hímeztem ki. Egy hónapig dolgoztam rajta, de csak napi maximum 2 órában, hiszen mellette dolgoznom kellett vagy éppen csak elcsábultam egy kis csillagozásra :)

Mire elkészült egészen megszerettem a középkort, sőt még el is kezdtem a témában kutakodni, így még nagyobb élvezet volt felvenni és egy kicsit utazni ebbe a korba is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése